5 modalitati prin care iti poti identifica tipul de par

Ai putea crede ca iti cunosti tipul de par, insa cand cumperi produsele care crezi ca ti se potrivesc, poti vedea ca ele nu par sa functioneze. La fel cum este important sa ne cunoastem tipul de ten pentru a alege produsele corecte de ingrijire, la fel de important este sa ne cunoastem tipul de par. In afara de categoriile deja evidente de par drept, cret sau ondulat, exista alte criterii care trebuie luate in considerare pentru identificarea tipului tau de par. Daca nu stii despre ce vorbim, continua sa citesti, iar la finalul articolului vei sti sa determine ce tip de par ai si cum sa adaptezi rutina de ingrijire corespunzator. Iata care sunt aceste categorii:

1. Des sau subtire… este vorba de densitatea parului
In functie de cat de des este parul (cate fire individuale de par exista pe scalp) si de diametrul firului de par, putem identifica densitatea acestuia. Parul poate fi subtire cu mai multa densitate si invers. Pentru a identifica nivelul de densitate se prinde parul intr-o sectiune mai mare si de trage la o parte, iar cu ajutorul oglinzii puteti observa masura in care se vede scalpul.

2. Textura conteaza!
Se refera in general la forma naturala a firelor de par. Pentru a identifica textura naturala, testati cum se aseaza parul natural dupa spalare, fara a utiliza alte produse sau ustensile de styling. Daca se usuca fara a se ondula, parul este drept. Daca se usuca cu o usoara ondulare de forma S, atunci este considerat ondulat, iar daca se usuca cu un model de bucle, cel mai probabil parul este cret.

3. Testul atei – Care e structura parului tau?
Structura parului se refera in mod special la grosimea suvitelor, ceea ce poate determina cat de mult poate rezita acesta la diferite tipuri de styling si cum reactioneaza la anumite produse. In general, parul poate fi de trei feluri:
• Fin
• Mediu
• Gros
Pentru a identifica in ce categorie se incadreaza se ia un fir de par si se aseaza langa un fir de ata de cusut (puteti alege o culoare asemanatoare cu parul). Daca parul este mai subtire decat firul de ata, atunci tipul de par este fin, iar daca firul de par este mai gros, cel mai probabil se incadreaza la tipul grosier.

4. Testeaza porozitatea
Aceasta caracteristica se refera la capacitatea parului de a absorbi produsele si umezeala. Desi nu este un lucru foarte discutat cand vine vorba despre par, porozitatea va poate ajuta sa determinati ce fel de produse ar trebui sa utilizati.
Pentru a evalua porozitatea parului este suficient sa puneti un singur fir de par intr-un bol cu apa. Daca acesta se scufunda in partea de jos, are o prozitate ridicata – adica absoarbe toata umiditatea. Pentru acest tip de par este bine sa evitati coafarea si tratamentele chimici care pot continua sa usuce firul de par. Alegeti sa folositi tratamente care sa ofere hidratare. Daca firul ramane sub suprafata, dar pluteste deasupra fundului bolului, parul are o porozitate normal. Iar daca firul de par pluteste deasupra apei, inseamna ca porozitatea este scazuta, insemnand ca nu absoarbe usor umiditatea. In acest caz este recomandat sa folositi produse cu o textura lejera si aplicate pe parul inca umed pentru ca acestea sa fie absorbite mai rapid.

5. Umiditatea scalpului
Determinarea starii scalpului nu este atat de usoara precum suna, deoarece puteti experimenta atat un scalp uleios, cat si fire despicate sau uscate. Pentru a putea determina umiditatea scalpului este necesara observarea acestuia in a doua zi dupa spalare. Daca radacinile sunt plane si grase, cel mai probabil tipul de scalp este gras.
Daca radacinile sunt uscate, sansele sunt ca scaplul sa fie uscat, iar in acest caz sunt recomandate produsele blande si hidratante.
Daca scalpul este uleios, iar firele de par sunt uscate poate fi din cauza acumularii de produse si ulei din cauza spalarii rare sau necorespunzatoare.

Dupa evaluarea in functie de aceste criterii prezentate, probabil ai observant ca parul poate fi un mix intre aceste tipuri diferite. Oricum ar fi, o intelegere amanuntita a tipului de par va poate face sa luati decizii mai bune in ceea ce priveste alegerea produselor potrivite, iar noi va stam la dispozitie pentru detalii suplimentare.

Daca ai alte intrebari, expertii nostri sunt bucurosi sa te ajute. Ne poti gasi si pe Facebook, Instagram sau Linkedin.